1 (3).jpg3pics-mono.jpg3pics.jpg4pics-color1.jpg4pics-mono.jpg5pics-color1.jpg6pics-color1.jpg

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras informuoja: kaip elgtis esant karštiems orams

balandis

Sinoptikai artimiausiomis dienomis prognozuoja karščius, kai kuriose Lietuvos vietose temperatūros stulpeliai gali šoktelti iki 36 laipsnių karščio. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos specialistai pataria, kaip karštomis dienomis reiktų saugoti savo sveikatą.


Pernelyg aukšta aplinkos temperatūra yra žalinga žmonių sveikatai
Perkaisti ir susirgti galima per ilgai būnant saulėje, sunkiai dirbant ar sportuojant karštą dieną, ilgai būnant karštoje aplinkoje (įkaitusioje patalpoje, automobilyje ir kt.). Neretai net ir trumpalaikis karščio poveikis gali būti žalingas sveikatai. Veikiant karščiui žmogaus organizmas siekia palaikyti normalią kūno temperatūrą. Dažniausiai normali kūno temperatūra yra palaikoma prakaituojant (taip organizmas netenka dalies skysčių, kuriuos reikia papildyti), tačiau kartais to nepakanka, termoreguliacijos sistema perkraunama, ir kūno temperatūra ima kilti. Normalią termoreguliaciją apsunkina didelė aplinkos drėgmė, kai kurios žmogaus būklės, pvz., senyvas amžius, karščiavimas, skysčių netekimas, širdies ligos, sutrikusi kraujotaka, alkoholio vartojimas, kai kurie vaistai ir kt.
Svarbiausia – atsivėsinti
Perkaitimas gali ištikti bet kurį žmogų, kai organizmas nebegali savęs atvėsinti. Pirmieji perkaitimo požymiai – ant odos pasirodę prakaito lašeliai. Neatsivėsinus pavėsyje, neišgėrus skysčių, gali įvykti šiluminis smūgis: ima kilti kūno temperatūra (gali pakilti daugiau nei 40 °C), padažnėja ir sustiprėja pulsas, gali atsirasti labai stiprus galvos skausmas ir svaigimas, pykinimas, vėmimas, sąmonės netekimas. Įvykus šiluminiam smūgiui, patariama nedelsiant kviesti medikus, o kol jie atvyks, stengtis atvėsinti nukentėjusįjį: paguldyti į pavėsį ar vėsią patalpą, purkšti drungnu vandeniu ar suvynioti į drungną šlapią audinį.
Svarbios prevencinės priemonės
• Esant karštam orui svarbu gerti daugiau skysčių.
• Tinkamai apsirengti, lengvais, laisvais, šviesiais rūbais, gerai atspindinčiais saulės šilumą ir šviesą.
• i labai karšta, stengtis kūną vėsinti drungnu dušu ar vonia, daugiau laiko praleisti vėsesnėse patalpose.
• Karštą dieną dažniau užsukti į patalpas, kuriose oras yra kondicionuojamas (pvz. prekybos centrus).
• Per karščius riboti fizinį aktyvumą lauke.
• epalikti vaikų ir gyvūnų uždaruose automobiliuose (net ir tuomet, jei visi langai atviri).
• Naudoti apsauginius kremus nuo saulės spindulių poveikio odai.
• Lauke dėvėti galvos apdangalą ir akinius nuo saulės.
• Naudojant kondicionavimo sistemas žinotina, kad labai didelis temperatūrų skirtumas tarp aplinkos oro temperatūros ir oro temperatūros patalpoje, gali sukelti peršalimo ligas. Reikėtų laikytis techninėje kondicionavimo sistemos dokumentacijoje nurodytų rekomendacijų.
• Vengti gerti šaltus skysčius.

 

Joomla templates by a4joomla