1 (3).jpg3pics-mono.jpg3pics.jpg4pics-color1.jpg4pics-mono.jpg5pics-color1.jpg6pics-color1.jpg

Retro stiliaus miesto autobusus keis „žalieji“

IMG 9565Pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos projektą „Utenos rajono vietinio susisiekimo viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas" Utenos rajono savivaldybė yra numačiusi įsigyti keturis elektrinius, vadinamuosius „žaliuosius", autobusus, kurie kursuos miesto gatvėmis. Investicijų projekto tikslas – pagerinti Utenos rajono savivaldybės viešojo transporto paslaugų kokybę ir taip paskatinti gyventojus labiau naudotis viešuoju transportu.


Šiuo metu dauguma UAB „Utenos autobusų parko" eksploatuojamų autobusų yra nusidėvėję, nesaugūs, nepatogūs ir nepatrauklūs keleiviams. Siekiant spręsti minėtą problemą ir numatoma įsigyti keturis ekologiškus, aplinkai nekenksmingus bei draugiškus autobusus, kurie pakeistų seniausias UAB „Utenos autobusų parkas" transporto priemones. Tiesioginę naudą iš numatomo įgyvendinti projekto pajus visi: ir gyventojai, ir savivaldybėje veikiantys ūkio subjektai.
Birželio 20 d. buvo surengtas susitikimas su vieno didžiausių miesto elektrinių autobusų gamintojų Europoje „Solaris Bus & Coach Latvia" Lietuvos regiono vadovu Donatu Mačiuliu. Susitikime dalyvavo Utenos rajono savivaldybės vadovai, UAB „Utenos autobusų parkas" atstovas Sergejus Šeršniovas, Strateginio planavimo ir statybos skyriaus vedėja Romualda Serbentienė, skyriaus vyr. specialistė Aida Diržauskienė.
Utenos rajono savivaldybė yra numačiusi specifinius reikalavimus, pagal kuriuos siekiama įsigyti „žaliuosius" autobusus: transporto priemonėje turi būti įrengta ne mažiau kaip 16 sėdimųjų vietų keleiviams vežti, iš jų bent 1 vieta neįgaliesiems; neįgaliųjų su vežimėliais įlaipinimas ir išlaipinimas turi būti numatytas per šonines duris; turi būti įrengtos keleivių informavimo priemonės (vaizdinės ir garsinės), vaizdo stebėjimo sistema, skirta keleivių ir vairuotojų saugumui užtikrinti, aprūpinta antialkoholiniu variklio užraktu; transporto priemonė turi būti žemagrindė, ji turi būti aprūpinta išoriniu keleivių įlipimo/išlipimo durų apšvietimu ir kt.
Donatas Mačiulis susitikime pristatė elektrinių autobusų technines savybes, privalumus, tarnavimo laiką, eksploatacijos ypatumus, valdymo specifiką, atsakė į pateiktus klausimus. Buvo kalbama apie autobusų aptarnavimą, baterijų įkrovimą, keleivių srautus, kainą, eksploatavimo galimybes Utenos miesto gatvėmis. Siekiant pagerinti viešojo transporto paslaugų kokybę, prieinamumą ir efektyvumą, akcentuotas elektrinių autobusų įkrovimo stotelių infrastuktūros sukūrimo Utenos mieste būtinumas.

Joomla templates by a4joomla